IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Wskazówki do tworzenia Kart Postaci


Share | 
 

 Wskazówki do tworzenia Kart Postaci

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


avatar
konta specjalne
PisanieTemat: Wskazówki do tworzenia Kart Postaci   Sob Sie 19, 2017 9:07 am


OKUPANCI




Jeśli decydujesz się stworzyć postać Okupanta, warto abyś na początek zastanowił się, czy Twoja postać pozostanie jedynie cywilem korzystającym z dobrodziejstw okupacji czy może wojskowym, dla którego pobyt w Paryżu jest dalszym ciągiem służby. W pierwszy przypadku jedynym wymogiem, który musi spełniać karta takiego bohatera, jest informacja o okolicznościach przyjazdu do Francji - powinien raczej być on artystą, posiadać dość rozległe koneksje lub chociaż bliskiego wojskowego obecnego już w stolicy. Decydując się na postać wojskowego, powinieneś zwrócić uwagę na poniższe kwestie:
a) Pochodzenie - narodowość niemiecka lub austriacka nie jest tutaj ścisłym kryterium, lecz raczej brak pokrewieństwa z nacją żydowską, a w przypadku wyższych urzędów w SS i innych formacjach, m.in. również zdecydowanym plusem (szczególnie wśród kandydatów do SS) było posiadanie wyższego wykształcenia.
b) Przynależność do partii oraz poglądy - uczestniczącym w spotkaniach NSDAP, Hitlerjugend czy innych ugrupowań było o wiele łatwiej kontynuować karierę wojskową i wspinać się po kolejnych, coraz wyższych szczeblach, niż innym. Oczywiście gorliwi wyznawcy nazizmu byli również cenieni o wiele bardziej niż przeciętni, cisi poplecznicy Hitlera - szybciej dostrzegało ich dowództwo, a przez to o wiele łatwiej awansowali na kolejne stanowiska.
c) Losy wojenne - ze względu na obowiązkową służbę wojskową, która przyszła wraz z wojennymi losami, niemieccy żołnierze byli posyłani zarówno na Front Wschodni, jak i Zachodni, mierząc się z tamtejszymi wrogami, ludnością cywilną oraz innymi problemami. Warto rozważyć, jak przebiegała wędrówka postaci zanim ostatecznie trafiła do Paryża - brała udział w przyłączeniu Austrii, ataku na Polskę? A może od razu została wysłana, aby zdobywać Francję?
d) Przyjazd do Paryża - nierozerwalnie łączy się to z poprzednim punktem - losy wojenne wielokrotnie decydowały o umieszczeniu Niemców w Paryżu ze względu, np. na odbywany urlop zdrowotny lub, uwzględniając odpowiednie osiągnięcia, na próby zapanowania nad strefą okupowaną. Rozważenie powodu przyjazdu przyjazdu postaci do miasta jest o tyle ważne, ponieważ kształtuje jej ewentualną rolę w kolejnych wydarzeniach. Do tego warto również uprzednio rozważyć przynależność postaci do różnych departamentów aparatu policyjnego, a więcej na ten temat można poczytać w [url=fbf]tym[/url] temacie.





RUCH OPORU




Przymierzając się do stworzenia postaci należącej do Ruchu Oporu, zalecamy zacząć od Vademecum i tematu poświęconemu tej kwestii fabularnej, który znajduje się tutaj: warto zastanowić się nie tylko nad wyborem oddziału, ale również tym, czym mogłaby zajmować się działająca w nim postać. Dużą uwagę warto przywiązać również do kwestii dołączenia do Ruchu Oporu - nie może to być przypadek lub zrządzenie losu, ale w pełni świadoma decyzja. Przyszli członkowie Résistance zwykle są w organizacji "z polecenia" bliskiej osoby, która już do niej przynależy - dzięki temu pozostają wiarygodni i są uprzednio odpowiednio sprawdzeni.





ALIANCI




Jeśli chcesz stworzyć postać alianta, warto zastanowić się nad kilkoma istotnymi kwestiami, które zostały wypunktowane niżej:
a) tajne służby - warto uprzednio zastanowić się skąd pochodzi Twoja postać i dla jakiego państwa szpieguje, aby w żaden sposób nie kłóciło się to z przekonaniami politycznymi oraz pochodzeniem bohatera; SOE, GRU, OSS czy SIS to tylko kilka możliwości spośród całej gamy tajnych agencji rządowych wysyłających swoich szpiegów do Francji. Przymierzając się do stworzenia postaci warto również zastanowić się nad tym, jak dołączyła do służb (w większości wypadków konieczne było sprawdzenie interesanta, a najlepiej polecenie przez wpływowych bliskich lub obecnych już agentów) oraz przeszkolenie, jakie przeszła nie tylko w kwestii samoobrony czy używania broni, ale również technik ukrywania się, zapamiętywania, radzenia sobie w warunkach polowych czy zwyczajnie nauki języka.
b) przedostanie się do Francji - gdy już sporządzisz opis odpowiednich przygotowań, pomyśl o drodze, jaką przebył Twój bohater, aby dostać się do Paryża. W strefie okupowanej podróżowanie z miejsca na miejsce nie było łatwe i wymagało posiadania odpowiednich przepustek, dlatego wielu agentów przez dłuższy czas poruszało się na piechotę, wybierając nieoficjalne i nieuczęszczane ścieżki prowadzące przez lasy oraz pola. Kwestia dostania się na teren państwa również nie należała do najłatwiejszych i istniały dwie zasadnicze drogi ułatwiające to przedsięwzięcie: powietrzna (samolotem, wymagająca zrzucenia agenta lub lądowania, oraz grupy osób na ziemi, które wskażą lądowisko, odpowiednio je zabezpieczając) lub wodna (za pomocą łodzi zwykłych oraz podwodnych).
c) "przykrywka" - dokładnie zastanów się nad fałszywymi personaliami Twojej postaci, jej nowym miejscem zamieszkania (duża część szpiegów przez długi czas zamieszkiwała albo pobliskie lasy albo hotele, rzadko kiedy wynajmowali mieszkania) oraz zajęciem na czas pobytu w mieście, dzięki którym będzie sprawiać wrażenie jednego z rodowitych mieszkańców Francji. Zwróć uwagę również na to, aby wszystkie te mankamenty zanadto nie kłóciły się z umiejętnościami czy przekonaniami Twojej postaci, i żeby albo ułatwiały jej wtopienie się w tłum albo umożliwiały w miarę swobodne inwigilowanie wroga.
d) kontakt z dowództwem - w fabule Mistrz Gry zapewne nie raz zadba, aby dowództwo skontaktowało się z Twoją postacią w taki lub inny sposób, jednak oprócz tego istnieje jeszcze możliwość, aby poza tym "przyjmować rozkazy na odległość" - zwykle umożliwiały to radiostacje, z których korzystała większość agentów. Ich użycie wiązało się jednak ze sporym ryzykiem ze względu na to, że Niemcy posiadali urządzenia będące w stanie z łatwością przechwycić meldunki, a do tego i namierzyć aliantów.



Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Wskazówki do tworzenia Kart Postaci
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Sous le ciel de Paris :: Krok Drugi :: Karty Postaci-
Skocz do: