IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Rangi - o co chodzi?


Share | 
 

 Rangi - o co chodzi?

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


avatar
konta specjalne
PisanieTemat: Rangi - o co chodzi?   Sob Sie 19, 2017 9:09 am


Rangi

Czym są rangi?

Są niejako podsumowaniem działalności fabularnej, pewnego rodzaju wzmocnieniem niektórych cech i umiejętności postaci. Każda legenda do użycia kostek ustalana jest indywidualnie przez Mistrza Gry do danego zdarzenia. Przy ocenie działania używamy kostki k100 oraz przyjętych odgórnie przedziałów decydujących o powodzeniu danego zdarzenia, a ich ilość zależy też w dużej mierze od bieżącej sytuacji (bohater jest ranny lub wyraźnie bez wielkich szans). Należy pamiętać, że rangi nie decydują wprost o powodzeniu danej akcji, a jedynie zwiększają szansę jej powodzenia.

Podział rang

Każda ranga, jaką posiada postać, ma swój stopień, czyli poziom znajomości danej dziedziny, a jednocześnie też przedział, który określa, od ilu do ilu oczek dana akcja ma szansę na powodzenie. Stopni jest 6 i rosną one co 15 oczek.

1-15 → ranga stopnia I
1-30 → ranga stopnia II
1-45 → ranga stopnia III
1-60 → ranga stopnia IV
1-75 → ranga stopnia V
1-85 → ranga stopnia VI

Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że każda postać ma na start wszystkie rangi na poziomie I. Nawet jeśli nie potrafi czegoś wykonać, istnieje pewne, niewielkie (oczka od 1 do 15) prawdopodobieństwo, że dana akcja powiedzie się. Podobnie dzieje się w przypadku rangi VI - nawet jeśli postać opanowała pewną umiejętność niemalże do perfekcji, istnieje szansa, że z przyczyn losowych czynność się nie uda (oczka od 86 do 100).

Zdobywanie rang na start

Na etapie tworzenia karty postaci istnieje możliwość wybrania 6 dowolnych rang stopnia wyższego niż I - wybrane rangi są bezpłatne, ale jednocześnie ich wybór musi mieć odzwierciedlenie w karcie postaci, np. chcąc na start wybrać rangę Sprintera, w karcie musi pojawić się informacja o odpowiednio intensywnych treningach czy  innej możliwości nabycia umiejętności biegania. Rangi wybierane po uzyskaniu akceptu są jednak odpowiednio ograniczone - do wyboru jest bowiem:

1 ranga V stopnia
2 rangi IV stopnia
2 rangi III stopnia
1 ranga II stopnia

Zdobywanie kolejnych stopni

Kolejne stopnie można wykupić za Punkty Rozgrywki - niezależnie od stopnia posiadanej rangi, kupując jej wyższy stopień, płaci się początkowo 200 PR, a przy kolejnych stopniach cena wzrasta o 50 PR. Każdy taki zakup należy również poprzeć rozegraniem i zakończeniem co najmniej dwóch wątków (opowiadanie na minimum 1000 słów lub wątek prywatny po 6 postów na osobę lub z Mistrzem Gry po 6 postów na osobę), które nawiązują tematyką do określonej rangi, np. odpowiednią grą na rangę Snajpera może być ćwiczenie na poligonie, czy strzelnicy, ale też rozgrywka z MG, podczas której kostki potoczyły się tak, że oddane strzały się powiodły. Kumpelski pojedynek na strzelanie do puszek, polowanie na dzika? Opcji jest bardzo dużo, a te kreatywność jest mile widziane!

Uwaga! #1 W wyżej wspominanych dwóch wątkach można starać się o maksymalnie dwa wyższe stopnie dwóch dowolnych rang, co oznacza również, że w jednym miesiącu fabularnym można starać się po jednym wyższym stopniu dwóch różnych rang.
Uwaga! #2 W przypadku rozgrywek takich, jak trening strzelecki, wymagane jest oczywiście posiadanie broni i magazynka, ale na czas treningu naboje nie są zerowane.

Przykład

Pierre i Tobias spotykają się na polu walki. W zależności od posiadanych przez nich rang oraz posiadanych już ran, spotkanie to może zakończyć się na wiele sposobów.

Cytat :

OPIS I: Pierre i Tobias nie są ranni. Tobias posiada rangę stopnia IV Snajper, a Pierre rangę stopnia IV Biegacza, Wolfemeyer celuje do Lécuyera, a ten ucieka. Powodzenie ucieczki oraz celność zależą w tej chwili od wyrzuconych oczek.

Sytuacja A
Jeśli Tobias wyrzuca liczbę z zakresu 1-60, a Pierre nie trafia między 1 a 60, broń dosięga Francuza. Jeśli to Tobiasowi nie uda się wyrzucić odpowiedniej liczby, a Pierrowi tak, Niemcowi nie udaje się strzelić.

Sytuacja B:
Jeśli Tobias wyrzuca liczbę z zakresu 1-60 i Pierre również trafia między 1 a 60, następuje porównanie wartości wyrzuconych liczb i ta, która jest większa, oznacza wygraną.


OPIS II: Pierre i Tobias nie są ranni. Tobias posiada rangę stopnia IV Snajper, a Pierre rangę stopnia III Biegacza, Wolfemeyer celuje do Lécuyera, a ten ucieka.

Sytuacja C:
Jeśli Tobias wyrzuca liczbę z zakresu 1-60, a Pierre nie trafia między 1 a 45, broń dosięga Francuza. Jeśli to Tobiasowi nie uda się wyrzucić odpowiedniej liczby, a Pierrowi tak, Niemcowi nie udaje się strzelić.

Sytuacja D:
Jeśli Tobias wyrzuca liczbę z zakresu 1-60 i Pierre również trafia między 1 a 45, automatycznie przewaga przechodzi na korzyść Tobiasa ze względu na fakt, że rangi jedynie zwiększają prawdopodobieństwo powodzenia danego zdarzenia. W tej sytuacji to Wolfmeyer ma większe szanse niż Pierre, ponieważ jego zakres jest szerszy, ze względu na lepiej rozwiniętą umiejętność co jednocześnie powoduje, iż powodzenie, że kula dotrze do Lécuyera, jest większe.


OPIS III: Tobias jest ranny. Tobias posiada rangę stopnia IV Snajper, a Pierre rangę stopnia III Biegacza, Wolfemeyer celuje do Lécuyera, a ten ucieka. W tej sytuacji ze względu na obrażenia Niemca, zakres jego celności jest obniżony o jeden stopień w dół, co powoduje, że prawdopodobieństwa trafienia do Francuza znajduje się w zakresie, jak ranga stopnia III, od 1 do 35.

UWAGA:
Obrażenia postaci nie zawsze powodują obniżenie stopnia rangi o I, w zależności od tego jak są rozległe, Mistrz Gry może ustanowić nową legendę.

Rangi możecie zakupić w tym temacie.


Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora


avatar
konta specjalne
PisanieTemat: Re: Rangi - o co chodzi?   Sob Lis 04, 2017 10:45 pm

Rangi

Poniżej znajduje się spis rang dostępnych na forum. Jeśli masz pomysł na nową, chętnie wysłuchamy go w tym temacie









































































































Nazwa rangiOpis
Biegacz
Twoja postać potrafi długo i prędko poruszać się zarówno na długich oraz krótkich dystansach - jej wydolność jest wyższa niż przeciętnie, dlatego nie męczy się równie szybko niż inni, osiąga również lepsze wyniki, jeśli chodzi o czas przebycia danej odległości.
Pływak
Twoja postać dobrze czuje się w wodzie, co więcej w dobrym stopniu opanowała umiejętność pływania paroma stylami - jest w stanie pływać przez długi czas, utrzymując przy tym odpowiednią prędkość.
Siłacz
Pokłady siły fizycznej Twojej postaci są duże i jest ona w stanie unosić oraz przenosić ciężkie przedmioty z miejsca na miejsce.
Wspinacz
Twoja postać zarówno zna się na technice wspinania, jak również jest odpowiednio silna, aby robić to samodzielnie - oczywiście dzięki obecności odpowiednio wysokiej wydolności.
Jeździec
Twoja postać bardzo dobrze opanowała umiejętność jazdy konno - zarówno teorię i praktykę, jest w stanie dosiąść i osiodłać konia, a w wyjątkowych sytuacjach jeździć bez użycia siodła.
Tancerz
Twoja postać zna się na technikach tanecznych oraz podstawowych krokach, a także zwraca szczególną uwagę publiczności, gdy znajduje się na parkiecie.
Mistrz walki wręcz
Twoja postać zna nie tylko podstawowe chwyty oraz ciosy obowiązujące podczas walki wręcz, ale w chwili zagrożenia potrafi je odpowiednio wykorzystać. Dodatkowo posiadła ona umiejętność używania tzw. broni białej w walce.
Gimnastyk
Twoja postać jest zwinna i wygimnastykowana, nie ma większego problemu z wykonaniem podstawowych uników.
Kłamca
Twoja postać bez mrugnięcia okiem czy chociażby najmniejszego zawahania jest w stanie kłamać i opowiadać zmyślone historie, jednocześnie pozostając wiarygodnym rozmówcą.
Obserwator
Twoja postać należy do osób spostrzegawczych i łatwo przychodzi jej zauważanie niektórych przedmiotów z daleka, a nawet drobnych fałszerstw w dokumentach.
Autorytet
Twoja postać należy do tych, za którymi podczas przemówień zawsze wodzi się wzrokiem - jest przekonywująca i z łatwością potrafi zjednać sobie innych.
Znawca
Twoja postać posiada wiedzę z zakresu literatury (poezji lub prozy) /malarstwa/muzyki/rzeźby/polityki/historii/nauk ścisłych/etc.
Fałszerz
Twoja postać ma dobrą dłoń do tworzenia autentycznych fałszywek wszelakich dokumentów oraz pieniędzy.
Saper
Twoja postać wie, jak obchodzić się z materiałami wybuchowymi, zna się zarówno na ich konstruowaniu, zabezpieczeniu i detonowaniu.
Strzelec
Twoja postać dobrze opanowała umiejętność obsługi broni palnej, szczególnie jeśli chodzi o celność.
Malarz
Twoja postać potrafi tworzyć niezwykłe obrazy przyciągające wzrok znawców sztuki - zna się na technikach, ale posiada również ogromne pokłady weny twórczej, jeśli chodzi o tematykę prac.
Rzeźbiarz
Twoja postać zna się na tworzeniu fascynujących rzeźb, które uchodzą za jedne z lepszych. Znajomość wielu technik, jak i innowacyjne pomysły zdecydowanie ułatwiają jej osiągnięcie sukcesów.
Sanitariusz
Twoja postać przeszła przynajmniej podstawowe przeszkolenie wojskowe, a do tego w trudnych sytuacjach potrafi zachować zimną krew i opatrzyć poprawie rannego, właściwie używając przy tym podstawowych narzędzi medycznych.

Muzyk
Twoja postać opanowała umiejętność grania na przynajmniej jednym instrumencie - zna się przy tym na nutach oraz muzyce, posiada odpowiednio wykształcony słuch, co ułatwia mu tworzenie oraz granie niepowtarzalnych melodii.
Fotograf
Twoja postać nie tylko potrafi obsłużyć niemalże każdy aparat, jaki wpadnie w jej ręce, ale dzięki znajomości pewnych technik, również wykonać nim jednej z piękniejszych i bardziej wartościowych zdjęć.
Innowator
Twoja postać, posiadając odpowiednią wiedzę oraz nieskończone pokłady pomysłów, jest w stanie samodzielnie opracować i zbudować podstawowe, niezbędne przedmioty z rzeczy, które akurat znajdują się pod ręką.

Śpiewak
Twoja postać dobrze opanowała umiejętność śpiewania - odruchowo wyczuwa linię melodyczną i potrafi dopasować do niej ton swojego głos. Ponadto jej wykonania wzbudzają wzruszenie, a nawet podziw publiczności.

Postrach
Twoja postać potrafi skutecznie zastraszyć przeciwnika, by wydobyć z niego informacje lub zmusić do jakiejś czynności. Dysponuje odpowiednio dużą siłą perswazji, by wywrzeć na nim wpływ i zmusić do wykonania żądanej czynności.




Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Rangi - o co chodzi?
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Sous le ciel de Paris :: Krok Pierwszy :: Strefa Mistrza Gry-
Skocz do: